Äntligen

Ja då har man äntligen fått handen i styr så nu har jag fixat mig en egen blogg.
Vet egentligen inte vad som ska ske på denna sida, men jag antar att jag ska skriva om mitt liv.
Eller vad som händer i den snarare.

Just nu har jag inte så mycket att skriva, men kan ju börja med att skriva att jag är ensam hemma nu
till och med den 13 december, då mina föräldrar har rest till Kambodja.

Har startat ett litet projekt i mitt rum hos mina föräldrar, där det har målats om.
Har haft blått förut, nu är det en vinröd färg. Temat är indien/asien.

Ska försöka ladda upp bilder på det, kan ju inte visa bilder hur det såg ut innan, eller kanske finner något,
men ska uppdatera med bilder när rummet är klart.
Imorn ska jag försöka att möblera rummet, så det blir som jag tänkt mig. Håller på att skissa, och blir nog rätt bra.

Helgen i kort har varit helt fantastisk.
I fredags grundmålning i rummet med Kusin och Camilla. Blev ju bra, avnjöt kvällen med en tacos middag, lite vattenpipa och trevlig stämmning.
I lördags började dagen med att måla ett varv med röd färg, sen blev det lite powernap sen efter mycket fram och tillbaka om vad vi ville göra så kom vi kommit fram till att vi ville göra något på kvällen. Efter att ha ringt runt till lite folk, och försökt ragga hit några, så var det bara att göra sig i ordning och börja dricka. För här skulle de bli fest. Som tur va så kunde dom ta sig hit ut, trots kommuikationen här ute med bussar inte går nå vidare ofta på helgen, så var det två själar som var chafförer. Och det vill jag tacka för, för riktigt jävla kul var det, inte för att jag kände hälften, men med kontaktnätet Jenny har, så blev det rätt trevligt, vi var ungefär 10 pers i mitt lilla 60 kvadratmeter stora hus. Trångt men mysigt. Finns det hjärte rum så finns det stjärterum, eller vad är det man säger? =)
I söndags åkte Jenny och Camilla hem, och ensam kvar blev jag. Vart rätt ensamt och tyst, men har ju min lille katt att mysa med. Målade ena väggen andra varvet, för det vart så mörkt så ville inte måla mer. Åkte iväg och handlade mat, gjorde mig egen pizza, riktigt gott var det, och sedan vart det att sova tidigt.

Till dagens händelser har jag målat klart mitt rum, alla väggar är nu målade, nu återstår bara att möblera skiten och se till att det blir bra. Jag har städat lite efter helgens bravader och nu sitter jag här och skriver i min lilla blogg. Ska spela lite GH tror jag, känner mig lite sugen, går ju inga bra filmer på tv nu ,så blir lite GH sen blir det väl att starta en film, och krypa ner under täcket och sova.

Ha en trevlig kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback