Onsdag och Torsdag

Onsdag:

Hann eller orkarde inte skriva något igår, men skriver lite kortfattat idag.
Skulle träffat Rickard, men blev att åka till mormor och morfar istället.
Morfar skulle bort så mormor ville ha lite sällskap.
Börjar med att man vaknar vid typ 10.45, för sent. hade sagt att jag skulle vara hos mormor kl 12.
Men eftersom jag inte jobbar nu, så blir man så seg, och sover bort hela dagen istället. Det är synd.
Men iaf, kastar i mit lite frukost, sätter mig i bilen och far iväg till mormor.
När jag kommer dit så är morfar på lunch med några, och mormor tar emot mig iklädd förkläde och hennes söta sjal hon har på huvudet när hon bakar. Morfar hade nemligen betällt lite frallor han skulle ha med på hockeyn på kvällen.

Mormor bakar och vi pratar om hur vi ska göra. Vi kommer fram till att vi ska fara ut på stan. Jag och mormor då alltså.
Bilder på gårdagens bravader kommer, men sladden till kameran är borta. Vi käkar lunch/middag, jag bjuder mormor på en italiens restaurang där vi valde en buffe, då fick man välja på lite allt möjligt.
Efter maten går vi runt lite, jag var ute efter specifika saker till mitt nya rum. Hittade aldrig det jag sökte. Men efter att gått runt ett tag, så gick vi in på "herrdagiset" som mormor kallade det, alltså claes olsson. Där hittade jag det jag sökte.
Sökte efter kvistar med ljus i. Hade hittat dom innan, men de fanns bara i rött, och vitt. Jag ville ha i svart/mörkbrunt. Och CO hade 5 svarta kvar, typ 100 förpakningar med vita, men endast 5 svarta. 3 av dom var trasiga, och självklart hitta jag dom som var hela (tur). Sen blev det en ring från guldfynd, en fin duk. Vart inte mer än så :) åkte hem på kvällen trots mormor ville att jag skulle stanna.

Torsdag:

Jaaa idag är det torsdag, idag har det varit en blandad dag.
Började med att vakna hyffsat tidigt, redan vid 10. Kollade på Top Model, och sedan käka lite frukost, blev 2 frallor som mormor bakade igår. Träffade kära kusin idag vid halv 2 tror jag klockan va. Vi skulle åka till en inredningsbutik i sumpan, men när vi kom dit blev båda lite besvikna. Fanns ju inte lika mycket saker som det fanns sist när vi va där.
Vi åkte sedan vidare till barkarby. Rusta blev det, glömde bort jysk, men det får väl kanske bli det imorn. Hitta lite julbelysning som jag ska fixa tills mamma och pappa kommer hem.
Åkte sedan förbi jobbet (IKEA), fast inte för att jobba utan för att leta efter en tv bänk/ hylla.
Efter att gått runt och kollat lite, så blev det endast en hylla, julpapper och 4 korvar och 2 dricka. Haha det är ett måste när man går på ikea, korvarna asså ;)

Åkte sedan hem lämnade allt hemma, sen skulle jag och rickard mysa med en liten middag... Fast då fick Maria följa med, och som vanligt har vi tre alltid så jävla kul tillsammans! Blev ju inte direkt världens middag, utan blev en liten visit på MAX. inte nå vidare gott, men ingen var så hungrig, så det blev bra. Tog säsongens smak som var blåbär, och fyfan vad äcklig den var.

Nu sitter jag här ensamhemma, och väntar på bättre tider, eller iaf att det ska bli fredag ,så jag får pyssla med det sista.
Sätta upp ljusslingorna och viseversa. Imorn händer det inte så mycket heller för den delen, får väl se om någon vill komma förbi och kolla på en film eller så.

Ska försöka hitta kabeln till kameran, så kan jag sätta in lite nya bilder.

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: rickard

och väntar på din soldat? haha

2008-12-04 @ 23:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback