seg som man är.

Nu ska jag uppdatera er om vår lilla tripp jag, fuckface och pundaren gjorde förra torsdagen.
Då vi gjorde trippen med de flesta -köping ställerna. Vårat mål var självklart linköping, där som vanligt vi skulle besöka ikea!

Det börjar med att Rickard (fuckface) lånar bilen på onsdagen, och kommer och lämnar den på torsdagen, för att sedan få låna pappas nya prius. När han är på väg på torsdagen börjar det med att han åker vilse, så vi blir ca 40 min försenade. Men iaf, han hittar till slut hit så vi tar pappas prius, åker mot Maria (pundare) och hämtar henne i jakan.
Sen bär det av. Det är inte direkt världens höjdag väder ute, men vad gör det. Man åker ju med en extremt lyxig bil. som till och med har GPS. Jätte rolig kärring som sitter och pratar, eller rättaresagt talar om hur man ska åka. Men fy vad man lessnade, när hon hela tiden sa : "Håll dig på denna motorväg"  Det är ju inte direkt så lätt att helt plötsligt byta motorväg när man redan är på en. Men men..

Efter ett tag börjar alla bli smått hungriga, ingen har käkat nån stadig frukost, utan det blir att stanna vid en mack, köpa nån typ av mat, och sedan fara iväg. För mig blev det en macka med keso och kalkon. Pundaren tog en klämma :D och fuckface bara sitt kaffe. Det blidde en liten kort kissepaus med! och fysjutton vad mycket långtradare det var ute på vägen. Och roligt var det när dom körde om varandra. Tänkte självklart på min kusin...!

När vi närmar oss Norrköping, så blir vädret allt mer hemskare. eller värre rättaresagt. Det är dimmigt, snöigt  och när vi är på väg för att leta efter Kålmården, vi ville kolla läget, men inte fan hitta vi. Mitt ute i ödemarken vände vi tillbaka. Lilla söta maria vilar lite i baksätet...!  Vi stannar på en mack i Stavsjö för att tanka bilen. Och nu börjar vädret vända :) solen kikar fram!

När vi äntligen nådde mårat mål IKEA i Linköping, så ville pundaren leka lite i barnhörnan, och självklart fick hon det. Sen blidde de en köttbullesmörgås för  tick och sedan en pommes skål för mig å maria.
Slutet blev att vi shoppa lite i centrumet som låg vid ikea där. Sen åkte vi in till stan. Där vi fikade på ett jätte mysigt litet fik. Rickard tog en beskvi och capuccino, och jag ett wienerbröd och en varmchoklad med vispgrädde. Maria tog en fanta och Ingmars lilla goda =P jaa, du får fantisera om det själv.

Hela dagen avslutas med att vi käkar en sista gång på RASTA, på bron som hänger över vägen (minns ej vad den heter) Men det är ett RASTA ställe. Som vanligt har vi kul på våra trippar. Så nu längtar jag bara tills näst tripp det blir! Så se upp alla IKEA städer, för IKEA truppen är på gång!

  jag och rickard vid bilen!                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback