fredag... och torsdag...

Vilken jävla dag det var igår asså.
Var först uppe med tuppen, kände mig osäker på ifall jag skulle jobba eller inte,
så jag ringde som tur va till jobbet för att höra efter. Det visade sig att jag inte skulle jobba, så jaa ble ven lugn dag.
Förutom att jag skulle skutsa morsan och Britten till båten, dom skulle ju åka på kryssning.
Det slutade med att jag satt själv i bilen och grät av panik.
Bilen kokade nemligen så fort vi kom in mot Alvik.
Som tur va hann vi åka in till macken där, för att kunna fylla på både med vatten och kylarvätska.
Tog sketa lång tid, och morsan tog taxi till hamnen. Blev ju så ont om tid, att jag inte hann skjutsa in dom till färjan.

Där står jag på macken, helt ensam, kan inte ett skit om bilar, vet inte vad jag ska göra,
det sista jag hörde mamma säga var:

- Fyll på med vatten och vätska, kör bilen med högsta värme och nerdragna rutor. Nu åker jag hejdå och lycka till.

Jag stod som ett jävla fån, och bara glodde. Jag gjorde ju självklart vad morsan sa åt mig att göra,
men inte fan fungerade det, iaf inte på en gång. Först ville inte alla jävla stadsbilister släppa in mig i ledet för att åka mot bromma. Utan jag var tvungen att välja att åka in till alvik. Jag satte igång värmen, drog ner rutorna, och gjorde så bilen rörde på sig. Men mätaren sjönk inte utan snarare tvärt om. Den steg. Och panik fick jag.
Ringde pappa, grät och snurvlade i telefon. Jag blir precis så när jag har panik. Jag viste inte vafan jag skulle ta mig till.
Men som tur var så fanns det en parkeringsplats inte alls långt ifrån macken. Så det var ju bara att åka dit.
Och gud bevare mig att det fanns platser.
Pappa sa åt mig precis det morsan sa, bara det att jag gjrode en sak till. Jag öppnade motorhuven, och satt med öppen motorhuv i 45 min, innan jag kände jag kunde försöka att åka igen.
Den här gången gick de bra. Och hem kom jag!
Pappa och jag hade lite myskväll.
Vi gjorde supergoda varma mackor, samt vi poppa lite popcorn senare på kvällen. Men inte förens vid typ 22.30 ^^
Precis sånt som vi gjorde när jag var riktigt liten. Mysigt var det iaf!

Idag är det fredag och löning..! *wiiiiiiiiiiiiihooooooooooooo*
Ska sluta tro jag tjänar massa pengar på det här. Det gör jag inte. Blev väl lite smått besviken, men ändå inte.
Så tråkigt när det känns som man slitit arslet av sig, och det inte syns så väl på lönespecen.
Man planerar ju massa saker man behöver köpa, sen får man ju räkna med räknnigar, och såvidare.
Som tur är måste jag då säga att än så länge så kräver inte mamma och pappa mig på pengar.
Eftersom lägenheten jag skulle flytta till inte är min än, så är dom shyssta nog och låter mig få bo kvar.

Har även jobbat hela dagen idag, men ska inte skriva om det!
Men arbetat har jag, och det har varit lugnt. trots löning!
Men det tackar vi vädret för!
Synd nu när en värmebölja kommer och man ska jobba hela helgen. Lite trist dock.
Men får se de som den ljusa sidan. Jag tjänar pengar! Det bästa!

Näää nu ska jag nog sova.
Ska upp tidigt imorn. Jobb hela dan!
Men ni får ha en underbar helg allesammans!

Puss och kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback