tisdag... och jävligt pissoff!

Sitter här hemma, med en hosta som heter duga.
Lungorna gör svinont, och svårt att andas när man går..
Blir uppringd av vårdcentralen i Kungsängen imorse för att få en tid, (ringde igår, och då ville dom att jag skulle ta en jourtid idag) eftersom hon på vårdguiden säger till mig att jag ska kontakta en läkare!
Pratar med en sköterska och berättar att jag vill ha en tid, och jag vill komma idag,
men det enda jag får tillbaka är att:
- Tycker du ska vänta en eller två dagar till, eftersom du bara har hosta, och lite svårt att andas
så är det inget att göra åt. 
  Och så länge du inte har ont någon stans i kroppen, så ber vi dig att inte komma in, utan du får återkomma
  imorgon eller på torsdag..

Hur fan behandlar dom ens patienter egentligen?
Jag sitter och hostar så mina lungor svider, och dom säger att det inte är någon fara.
Kanske kunde få hostmedicin eller något i stilen som gör de lättare för mig att andas.
Eller slippa den här jävla hostan?
Men nej då. Tycker dom på vårdcentralen i kungsängen alltid behandlar en som skit...!



Dom har fått så mycket ris av BUB-Bladet att det är skrattretande.
Borde man verkligen jobba med vård, om man inte kan behandla individer på ett normalt sätt?

Ska man känna sig döeende eller typ ha enorma hjärtklappningar, eller bruten arm eller hjärnskakning för att få komma in? Vist förstår jag att en vanlig förkyldning inte går att bota, utan det enda som hjälper är att bara ta det lugnt, och vila. Sova hjälper! Men när man verkligen har problem med hosta, och lungorna känns som dom snart pluppar ut, så känns det inge vidare att inte få någon hjälp.
Gör mig så jävla förbannad. Så min dag idag har inte börjat nå vidare bra.

För övrigt vill jag bara säga att dom på vårdguiden förtjänar veckans ros!



Då det inte alls tog lång tid att få prata med en person, samt att dom gav en proffisionell service.
Kanske ni på vårdcentralen ska ta efter? TREVLIGT kund/gäst/patient bemötande är A och O!

Nåja, idag blir det en riktigt slö och slappar dag..!
Ska verkligen kurera mig, så jag kan jobba imorn!
Kan inte gå hemma, får så dåligt samvete över jobbet!
Känns som jag varit alldeles för mycket hemma pga att jag inte mått bra.
Men böjar förstå att det är en infektion, som förföljer med min fot.
Måste kontakta läkaren igen för att få en nytid, för att fixa till foten!
Kan vara därför jag blir så lätt sjuk nu, mitt imunförsvar orkar inte stå emot alla påfrestningar från höger och vänster. Det är tider nu med förkyldning, då alla snorungar hostar, och nyser och äcklar sig runt en.
Inte konstigt att man blir sjuk! Men nu ska jag fanimej bli frisk, sen ska jag inte bli sjuk mer!

Vi hörs väl senare under dagen!

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback