lördag -

Jaaa, igår var det lördag, och jag var på  kryssning.
Min morfar fyllte 80 år.. Så det var hans födelsedags kryssning...
Hade det väl det sådär, inte direkt kul att bara åka med familjen.
Var inte så mycket ungdommar heller ombord, mest äldre och familjer.
Och de få som fanns, jaa, dom var lite udda om vi säger så.
Men vist fick man väl ett ragg... av en gubbe på 40+.
Han tyckte jag var en "Puma" och antog att jag skulle vinna pengar åt honom på en sån där maskin.
Först erbjöd han sig att vi skulle spela upp en 500.. Då sa jag nej..
Möjligtvis en 20a, men inte mer.. för jag har verkligen otur i spel.
Har både otur i spel och i kärlek! OM jag ska vara ärlig..
Men iaf, tillslut gav han mig en hundring å sa att han litade på mig..

Skyll dig själv sa jag, och på mindre än 1 min så var denna hundring uppslukad
av den elaka maskinen...
Han gav mig en till hundring, men då sa jag nej, jag förlorar bara.
Men åter igen sa han att han litade på mig, jag ba jaha...
Och sen sa han även att pengar för honom inte spelade någon roll.
Kan ju säga han gick med flera 1000kronor i fickan.. Så vist hade jag kunnat lura av honom massa pengar :P

Men iaf, jag slänger i den andra hundringen, och han säger att han måste gå iväg.
Jag nickade bara, och sa aah jag går ingenstans.
Efter han gått, då vände min tur.. Vann tillbaka dessa 200 kr han gett mig
samt jag vanntillbaka dessa 40 kronor jag spelade för.
Med att ha lagt ner pengarna i väskan, och vänta på att han skulle komma tillbaka så kom han aldrig.
Satt mer än 20 min å väntade, tillslut vart jag så trött att jag nästan somna.
Så jag gick upp till hytten. Så pengarna fick han inte tillbaka..

Idag såg jag honom, men han kände inte igen mig, och jaa glad var jag väl fördet.. =P
Så får väl taacka dig R för dina pengar =P
Nåväl..


Nu får man vänta tills den 25, nu är det surt i plånboken igen.. =(
Förstår inte vart alla pengar tar vägen. Visserligen köper jag mat och så,
men har lovat mig själv, att det är slut på mat nu, utan nu är det soppa som gäller för min del!
Här ska det gås ner i vikt!

Nåja, Puss å kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback